שאלות של משתמש cpap חדש

פורומים פורום CPAP ישראל שאלות של משתמש cpap חדש

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #640
    Amir_gold
    משתתף
    • נושאים 1
    • תגובות 2
    • פעילות 3

    שלום.

    אני משתמש חדש מאוד (שבועיים).

    הופניתי למעבדת שינה בגלל שאני עייף כל הזמן, גם לאחר שנת לילה מלאה (לכאורה), וגם כי יש לי מחלת רקע (מיאסטינה גרביס) שעלולה לגרום הפסקות נשימה.

    תוצאות הבדיקה היו 18.7 אירועים בשעה.

    הופניתי לנסיון עם cpap, בשבוע הראשון לא הסתדרתי עם המסיכה, אז בחרתי אחרת (נחירונים) ואיתה הסתדרתי.

    עכשיו אני ישן כבר יותר משבועיים עם המכשיר. אני מתעורר בלילה בערך כל שעה (יש לציין שגם לפני השימוש במכשיר הייתי מתעורר הרבה) ולא מרגיש שום שינוי באיכות השינה ובעיפות שלי. אשתי מרגישה שיפור (היא טוענת שלפני ה cpap היתי מתעורר הרבה יותר)

    שאלות:

    א. האם צפיפות הפסקות הנשימה אכן מצדיקה cpap?  (יש לי תחושה שהרופאים והסוכנים קצת היסטריים או מנסים למכור, בעיקר כשראיתי מישהו שכתב שהיו לו 90 הפסקות בשעה) .

    ב. תוך כמה זמן מרגישים שיפור בשינה? האם יש לי למה לצפות או שיש בעיה אחרת?

    #641
    Avis
    מנהל בפורום
    • נושאים 98
    • תגובות 885
    • פעילות 983

    אמיר ברוך הבא,

    אני לא רופא, לא קרוב לרופא ולא מתעסק בתחום, אבל 18.7 ארועים בשעה בהחלט מצדיקים מכשיר, תחשוב שאילו שמשתמשים במכשיר כמות הארועים יורדת מתחת ל 5 לשעה ואפילו יותר קטן. תוצאות טובות יותר אתה אמור להרגיש אחרי חודש עד 3 חודשים, אצל כל אחד זה אישי מאוד. מה הלחצים המכסימלים שהמכשיר מגיע כל לילה? האם יש דליפת אויר מהמסכה? (אגב איזה מכשיר יש לך, עם לחות?) אתה יכול לפרוק את כל הנתונים מהמכשיר. עצתי לך, לחפש ולשים את האצבע כל לילה על מה שמפריע לך בשינה, ולמצוא דרך לפתור את הבעיה, או להתייעץ איתנו כדי שננסה לעזור לפתור אותה. ככה כל לילה עד שתפתור את רוב בעיות האי נוחות. כבר התחלת בזה כאשר החלפת את המסיכה. רק אתה מרגיש ויודע לסמן את הבעיה. במקביל, אתה חייב למצוא מה הגורם שמביא אותך להתעורר כל שעה, אם זו בעיה רפואית תעזר ברופא מתאים, אולי יתן לך כדור מתאים. אם זו בעיה של ללכת לשרותים לשתות מים כי הפה יבש או כל דבר אחר, גם כאן רק אתה שאמור לדעת. אני בגישה, אם אני לי מי לי.

    התחלת בדרך טובה, ואנחנו בטוחים שעם קצת סבלנות היא תשפר לך את איכות השינה.

    קרא את הכתבות בפורום, אין ספק שיהיו טיפים ועצות שיעזרו לך. אנחנו כולנו באותה סירה.

    בהצלחה ושתף אותנו כדי שכולנו נלמד.

     

     

     

    #661
    Y. S.
    משתתף
    • נושאים 2
    • תגובות 39
    • פעילות 41

    שלום אמיר

    דרגה תקינה של הפסקות נשימה היא עד 5 פעמים בשעה. בזמן הפסקת נשימה יש ירידה ברמת החמצן, עלייה של לחץ דם ודופק לא סדיר. כאשר זה קורה עד 5 פעמים בשעה, המדדים חוזרים למצב תקין בין הפסקה אחת לאחרת והגוף מצליח לנוח. כאשר יש יותר מ 5 הפסקות נשימה בשעה, המדדים לא מספיקים לחזור למצב תקין מפעם אחת לשנייה ולכן רואים ירידות יותר משמעותיות ברמת החמצן, לחץ דם שעולה יותר ויותר ועומס על הלב וזה מעמיס יותר על הגוף ומכניס אותו למצוקה. במקום לנוח הגוף נלחם. לכן, ככל שרמת הפסקות הנשימה גבוהה יותר, הסיכוי להתפתחות מחלות הוא גבוה יותר.

    לגבי השינה, קיבלת עצות טובות. יש לזכור שהסתגלות לוקחת זמן, אבל כן צריך לפרוק נתונים מהמכשיר כדי לראות מה מפריע לך וגורם להתעוררויות. הכי חשוב זה לא לוותר ולהמשיך להשתמש למרות הקושי.

    המון בריאות והצלחה.

     

    יאנה "מדיקוויפ"

    0545999533

    #876
    Avis
    מנהל בפורום
    • נושאים 98
    • תגובות 885
    • פעילות 983

    אמיר,

    מה שלומך? איך השינה שלך עכשיו, האם יש שיפור? שתף אותנו בבקשה. אל תעזוב ותעזר במשווק שמכר לך את המכשיר אל תעשה לו חיים קלים עד שתישן טוב, זו זכותך. חשוב לנו לדעת כדי שמשתמשים חדשים וישנים ילמדו.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.